فرق بين استيل و فولادها

سايت مرجع لوله استيل

فرق بين استيل و فولادها

۱۸ بازديد


فولاد و استيل مواد متداول مورد استفاده در كشور هستند. تفاوت هايي بين اين دو از نظر خواص، تركيب، وزن، قيمت و غيره وجود دارد. اين مقاله به اين تفاوت ها بين فولاد و استيل مي پردازد.
تفاوت فولاد و استيل
فولاد و استيل هر دو فلز و مواد رايج مورد استفاده در جهان هستند. آنها به طور گسترده اي به عنوان برنامه هاي كاربردي تجاري و مصرف كننده استفاده مي شوند. ويژگي بين فولاد و استيل از نظر استحكام، شكل پذيري، سختي، هزينه و غيره متفاوت است. همچنين تفاوت اصلي در اجزايي است كه به فولاد اضافه مي شود تا مفيد باشد. اين مقاله به تفاوت هاي فولاد و لوله استيل 321 مي پردازد.
تفاوت فولاد و استيل
1. فولاد با افزودن آهن به كربن ساخته مي شود كه آهن را سخت مي كند. همچنين به عنوان فولاد كربني ساده يا فولاد ملايم شناخته مي شود كه داراي محتواي كربن بالاتر با نقطه ذوب پايين است. از طرف ديگر استيل داراي محتواي كروم بالايي است كه يك لايه نامرئي بر روي سطح فولاد تشكيل مي دهد تا از لكه شدن آن جلوگيري كند.
2. هنگامي كه استيل از فولاد تهيه مي شود، كروم، نيكل، نيتروژن و موليبدن اضافه مي شود. استيل در برابر خوردگي مقاوم است و فولاد مستعد لك و زنگ زدگي است. استيل به راحتي زنگ نمي زند يا خورده نمي شود.
3. استحكام فولاد و استيل: فولاد كمي قوي تر از فولاد ضد زنگ است زيرا محتواي كربن كمتري دارد. همچنين از نظر سختي نسبت به فولاد ضعيف تر است.

نقش هليوم در داروها چيست؟
4. خواص مغناطيسي: معمولاً استيل غير مغناطيسي است، يعني  استيل سري 300 حاوي كروم و نيكل است كه آن را غير مغناطيسي مي كند اما سري 400 فولاد ضد زنگ فقط حاوي كروم است كه آن را مغناطيسي مي كند در حالي كه فولاد مغناطيسي است.
5. ظاهر: فولاد كربني مات، با روكش مات است، در حالي كه  استيل براق است. روكش كروم روي استيل آن را در حالت طبيعي خود بدون نياز به رنگ آميزي جذاب مي كند.
6. فولاد كربني انعطاف پذيرتر، بادوام تر و توزيع گرما نيز در مقايسه با  استيل مناسب است.
7.  استيل رسانايي حرارتي كمتري نسبت به فولاد دارد.
8. فولاد كربني سفت و محكم است. آنها به دليل خواص مغناطيسي آن به طور گسترده در موتورها و وسايل الكتريكي استفاده مي شوند و در مقايسه با استيل مي توان به راحتي در فولاد كربني جوشكاري كرد. استيل در كارد و چنگال و رپ ساعت استفاده مي شود.
9. وزن: فولاد ملايم وزن كمتري نسبت به استيل دارد. فولاد ضد زنگ به دليل خاصيت سخت شدن وزن بيشتري دارد و اشغال كمتري دارد زيرا كار با آن در فرآيند توليد دشوار است.
10. فولاد ملايم معمولا استفاده مي شود و قيمت آن در مقايسه با استيل پايين است.
از مقاله بالا با فولاد واستيل، خواص، بافت، تركيب و غيره آشنا شديم.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.